2009. január 5., hétfő

Darvak és varjak

Nem tudom, hogy más hogy van vele, de én nem emlékszem, hogy ennyi daru és ennyi ideig vonult volna az utóbbi években, mint ezen az őszön/télen.
Elkezdődött már október közepén, és még mindig tart. Általában alkonyatkor, de gyakran reggel is húznak nagy csapatokban. Például ma reggel 7 és 8 óra között - amikor valamennyien stresszesek voltunk, mert elkényelmesedtünk a téli szünetben, s rettenetesen nehéz volt felkelni és felpörögni annyira, hogy munkába, iskolába tudjunk menni - már a kocsiból láttuk, hogy szinte sötétlett az ég alja a sok madártól, aztán az iskola fölött húztak el egészen alacsonyan, nagy csapatokban. A gyerekekkel együtt tapadtunk az ablakokra. :) Arról a darucsapatról a múltkor írtam a másik blogon, amelyik egy parányit elkeveredett, de aztán sikeresen korrigálta az irányt.
Amikor hazaértem négy óra körül, akkor meg varjak keringtek fölöttünk, de szintén annyian, hogy beborították az eget. Mondjuk ezen nem vagyok meglepődve, gyakran előfordul, de azért egészen lenyűgöző látvány tud lenni, ahogyan kavarognak, mintha egy nagy fakanállal kavarnák őket.


(bocsánat, a kép minősége messze nem tökéletes, de jeleztem, hogy amatőr vagyok! :))

2 megjegyzés:

  1. Jaj, de jó, hogy más is felfedezte őket!!! Én kirohantam innen a Szilléri-könyvtárból az udvarra, amikor meghallottam a hangjukat! Csodásak!!!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, Dana, hogy erre jártál, s te is szereted a madarakat! :)

    VálaszTörlés